Verzoek snelle afhandeling openstaande terugmeldingen

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) vraagt gemeenten als bijhouder om hun openstaande terugmeldingen op korte termijn af te handelen. Op dit moment staat een groot aantal terugmeldingen open.

Door monitoring is gebleken dat een aantal gemeenten de ontvangen terugmeldingen te laat of in het geheel niet afhandelen.

Wat moet u doen?

Controleer in de Terugmeldvoorziening-gebruikersinterface (TMV2.0) of uw gemeente terugmeldingen heeft ontvangen en handel deze terugmeldingen af binnen de afgesproken termijn. (Hiervoor logt u in via https://tmv.idm.diginetwerk.net/tmv-bronhouder/login).

Als bijhouder kunt u in deze applicatie de terugmeldingen inzien die voor uw gemeente klaar staan en deze afhandelen. Binnen 5 werkdagen moet de gemeente aangeven of er gegevens in de Basisregistratie Personen zijn verbeterd, aangevuld of verwijderd.

TMV 2.0

Sinds 1 juli 2019 is de nieuwe TMV2.0 operationeel. Met de Terugmeldvoorziening melden afnemers vermoedelijke fouten in persoonsgegevens terug aan de gemeenten (bronhouders) waar de betreffende personen wonen. De bronhouders die de terugmeldingen ontvangen, zijn verplicht om die meldingen af te handelen.

Vragen?

Heeft u nog vragen, neem dan contact op met onze frontoffice via e-mail: info@rvig.nl of via telefoonnummer 088 900 1000.