Extra terugmeldingen verwacht vanaf september

Vanaf september stuurt het Donorregister een brief aan meer dan 6,5 miljoen mensen met het verzoek hun keuze in te vullen in het Donorregister. De brieven worden verdeeld over een periode van 20 weken verstuurd. RvIG vraagt gemeenten als bijhouder om het aantal openstaande terugmeldingen te monitoren en deze op korte termijn af te handelen.

De brieven die onbestelbaar retour komen, worden door het Donorregister behandeld. Als er twijfel bestaat over de gegevens in de BRP, wordt via de TMV2.0 een terugmelding naar de gemeenten gedaan. Je gemeente kan dus het komend half jaar extra terugmeldingen verwachten.

Wat moet je doen?

Controleer regelmatig in de Terugmeldvoorziening-gebruikersinterface (TMV2.0) of jouw gemeente terugmeldingen heeft ontvangen en handel deze terugmeldingen af. Hiervoor log je in via https://tmv.idm.diginetwerk.net/tmv-bronhouder/login.
Als bijhouder kan je in deze applicatie de terugmeldingen die voor je gemeente klaar staan inzien en afhandelen. Binnen 5 werkdagen moet de gemeente aangeven of er gegevens in de Basisregistratie Personen zijn verbeterd, aangevuld of verwijderd. De bronhouder kan de vermoedelijke fout ook eerst verder onderzoeken en houdt de status van het onderzoek in het terugmelddossier bij. Lees het bericht van het Donorregister.
 

Vragen?

Heb je nog vragen, neem dan contact op met onze Frontoffice via e-mail: info@rvig.nl of via telefoonnummer 088 900 1000.