Eerste functionaliteit programma VRS voor gemeenten beschikbaar

Vanaf maandag 17 januari kunnen - naast de gebruikers van het ReIS Aanvraag Portaal (RAP) - ook de gemeenten gebruik maken van de eerste functionaliteit die het programma Verbeteren Reisdocumentenstelsel (VRS) heeft gerealiseerd. Het gaat om de automatische controle op het Register Paspoortsignaleringen (RPS) binnen het aanvraag- en uitgifteproces reisdocumenten. De functionaliteit is nu beschikbaar gesteld in de Reisdocumentenmodule (RDM) van de Burgerzakenapplicaties bij alle gemeenten.

Om gebruik te kunnen maken van deze en komende functionaliteiten die het programma VRS realiseert, moeten gemeenten eenmalig worden aangesloten. VRS contactpersonen en BRP contactpersonen van gemeenten hebben hiervoor de technische specificaties en instructies ontvangen. Ook de softwareleveranciers van de Burgerzakenapplicaties ondersteunen in goede samenwerking hierbij. De verwachting is dat begin februari alle gemeenten gebruik kunnen maken van de automatische signaleringcontrole op het RPS via de eigen RDM.

We verwachten medio dit jaar de volgende functionaliteiten voor gemeenten beschikbaar te stellen.

Meer informatie?