Vraag en antwoord - Reisdocumenten

24 vragen en antwoorden

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
  1. Moeten gemeenten een administratie van gevonden documenten bijhouden?

    Nee, je bent volgens de wet- en regelgeving niet verplicht een administratie van gevonden documenten bij te houden.

    Vraag en antwoord

  2. Kan de gemeente de verschijning van de gezaghouder verplicht stellen bij afgifte van een reisdocument aan een kind?

    Nee, er is geen verschijningsplicht voor de gezaghouder. Voor de aanvrager geldt deze verplichting wel.

    Vraag en antwoord

  3. Wat moet ik doen met de authenticatiekaart als een medewerker uit dienst treedt?

    De autorisatiebevoegde ontkoppelt de kaart in het RAAS (Reisdocumenten aanvraag- en archiefstation). De kaart komt nu te staan ...

    Vraag en antwoord

  4. Hoe is het paspoortnummer of identiteitskaartnummer opgebouwd?

    Het documentnummer bestaat uit een combinatie van cijfers en letters.

    Vraag en antwoord

  5. Wat moet ik doen als ik het volgende systeemsignaal ontvang op het RAAS-werkstation: 'Inklaren document niet ontvangen, neem contact op met de servicedesk van Identiteit en Diensten'.

    Als dit systeemsignaal verschijnt op het RAAS-werkstation (Reisdocumenten aanvraag- en archiefstation), controleer het volgende:

    Vraag en antwoord

  6. Wat moet ik doen als ik een extra authenticatiekaart wil aanvragen?

    De autorisatiebevoegde verzoekt via e-mail een extra pas: servicedesk@identiteitendiensten.nl. De Rijksdienst voor ...

    Vraag en antwoord

  7. Kan een bestaande authenticatiekaart opnieuw gekoppeld worden in het geval van een nieuwe medewerker?

    Ja. U kunt alleen in het volgende geval een bestaande kaart koppelen aan de nieuwe medewerker. Als een authenticatiekaart wordt ...

    Vraag en antwoord

  8. De toner voor de RAAS-printer (Reisdocumenten aanvraag- en archiefstation) is op. Waar kan ik een nieuwe bestellen?

    De nieuwe toner bestelt u bij het Centraal InkoopBureau (CIB).

    Vraag en antwoord

  9. Wat moet ik doen als de authenticatiekaart geblokkeerd is?

    De autorisatiebevoegde dient een verzoek in per e-mail voor een vervangende authenticatiekaart. Hierin vermeldt hij ook het ...

    Vraag en antwoord

  10. Wat moet ik doen als de authenticatiekaart defect is?

    De autorisatiebevoegde dient per e-mail een verzoek in voor een vervangende authenticatiekaart. Hierin vermeldt hij ook het ...

    Vraag en antwoord