Wat kun je vinden op deze pagina?
WALAA Korte handleiding
Deze handleiding gaat over de Webapplicatie LAA (hierna: WALAA) en is voor medewerkers van gemeenten die LAA-signalen afhandelen.
Heb je na het lezen van deze handleiding nog vragen of suggesties, neem dan contact op met info@rvig.nl, de accountmanager of de LAA-ambassadeur.
NB. In deze handleiding wordt gebruikgemaakt van testgegevens.
Reactietermijn LAA-signalen
LAA-signalen worden, indien beschikbaar, iedere maand geleverd.
- Binnen 4 weken geef je in de vragenlijst aan of het signaal 1) heeft geleid tot een wijziging in de BRP, of 2) er een onderzoek is gestart en de indicatie onderzoek op de PL is geplaatst.
- Rond het onderzoek binnen 6 maanden na ontvangst van het signaal af en vermeld de conclusie in de WALAA.
- LAA-signalen worden 6 maanden na leveringsdatum ingetrokken. Ingetrokken signalen verdwijnen uit het casusoverzicht en zijn daarna nog 6 maanden zichtbaar in de ‘Monitor’.
Werken met de WALAA - Iedere medewerker die met de WALAA werkt heeft een eHerkenning niveau 3 nodig.
Klik hier voor meer informatie over inloggen in de WALAA en het aanvragen van een eHerkenning.
- Tijdens het huisbezoek kun je de WALAA gebruiken op een tablet of laptop. Hiervoor heb je internetverbinding nodig.
- Vanuit beveiligingsoogpunt word je na 15 minuten inactiviteit automatisch uitgelogd.
- Maak gebruik van de navigatiemogelijkheden in de WALAA zelf.
- Het gebruik van de pijltjes van de webbrowser resulteert in verlies van gegevens.
- De WALAA is niet gekoppeld aan de BRP. Voer eventuele mutaties apart door in de BRP.
- Heb je een signaal definitief opgeslagen en wil je nog iets aanpassen? Neem dan contact op met RvIG via info@rvig.nl. Geef hierbij geen adres- of persoonsgegevens door, maar gebruik hiervoor altijd de adrescode van een signaal. Je vindt deze code in de Monitor van de WALAA.
Testomgeving WALAA
Je kunt de applicatie testen in een testomgeving.
- Ga hiervoor naar https://onderzoekv2acc.aanpakadreskwaliteit.nl/.
- Log in met ‘Demo inlog gemeente’.
De testomgeving werkt hetzelfde als de live-omgeving, maar gebruikt geen echte signalen en BRP-gegevens. In deze omgeving kun je oefenen met testsignalen. Klik in het casusoverzicht op de testsignalen en doorloop ze. Zo krijg je een goede indruk van hoe de applicatie werkt en wat je met het invullen van de vragenlijst in de verschillende fasen allemaal tegen kunt komen.
Casusoverzicht
Na het inloggen kom je in het casusoverzicht. Hier vind je alle openstaande signalen. Dit is je actuele werkvoorraad.
Signaal oppakken in het casusoverzicht
Klik in het casusoverzicht op een adres om een signaal open te klappen en in behandeling te nemen.
klik op de Fase-knop om het vooronderzoek, het huisbezoek of afronding te starten. De fase waarin het onderzoek zich bevindt is aangegeven met een blauwe kleur.
Vooronderzoek
Beantwoord alle (verplichte) vragen van het vooronderzoek en sla het vooronderzoek op via de Opslaan-knop.
Huisbezoek
De fase Huisbezoek is slechts te doorlopen als je in het vooronderzoek hebt aangegeven dat er een huisbezoek nodig is en de fase Vooronderzoek ‘definitief’ is gemaakt.
Afronding
De fase Afronding verschijnt alleen als er een huisbezoek is geweest en de fase Huisbezoek ‘definitief’ is gemaakt.
Let op! Rond deze fase af uiterlijk binnen 6 maanden na leveringsdatum van een signaal. Hierna is het signaal afgehandeld.
Het signaal verdwijnt hierna uit het casusoverzicht en gaat naar de Monitor.
Monitor
In de Monitor vind je een totaaloverzicht van alle ontvangen LAA-signalen over de afgelopen periode, dus ook de afgehandelde en ingetrokken signalen. Je kan onder meer terugkijken voor welk adres een signaal was geleverd, wat je ermee hebt gedaan en op welke wijze het signaal is afgesloten. Je kunt hier de afzonderlijke signalen inzien en de ingevulde vragenlijsten downloaden om je dossier compleet te maken.
Alle signalen blijven 1 jaar na leveringsdatum zichtbaar in de Monitor; daarna worden zij verwijderd.