Overslaan en naar de inhoud gaan

Meldingsformulier 4: Overige meldingen identiteitsfraude

  1. Huidige Toelichting
  2. Stap 1: Gegevens benadeelde
  3. Stap 2: Gegevens gemachtigde
  4. Stap 3: Omschrijving melding
  5. Stap 4: Akkoordverklaring
  6. Controleren
  7. Compleet
Vragen met een * verplicht invullen

Je doet melding vanwege identiteitsfraude.

Denk je dat je het slachtoffer bent geworden van identiteitsfraude? Is er bijvoorbeeld een telefoonabonnement, lening of creditcard afgesloten op jouw naam? Met dit formulier kun je hiervan melding doen bij het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude (CMI).

Je kunt dit formulier online invullen en versturen. Nadat je dit formulier hebt ingevuld, ontvang je binnen twee werkdagen per e-mail een reactie.

Ben je geïnformeerd dat een kopie van jouw identiteitsdocument betrokken is bij een datalek, maar is er nog geen misbruik gemaakt van jouw persoonsgegevens? Dan is het doen van een melding nog niet nodig. Wel kun je overwegen om uit voorzorg een nieuw identiteitsdocument aan te vragen bij je gemeente. Wees daarnaast alert op phishing.

Je doet een melding voor
Doe je melding namens een ander? Vul dan in de volgende stap eerst de gegevens van de ander in.
Scroll naar boven