Overslaan en naar de inhoud gaan

Service Level Manager: Ismail Ilhan

Ismail is Service Level Manager Digitale Werkplek bij RvIG. In zijn rol behartigt hij de behoeften van RvIG collega’s op het gebied van hun werkplek naar SSC-ICT, de ICT-dienstverlener van de Rijksoverheid.  We spraken Ismail over het werken bij RvIG, hoe zijn werkweek eruit ziet en hoe hij bijdraagt aan de visie van RvIG.

Image
Een liggende foto van Ismail Ilhan. De foto is gebruikt voor een artikel in de serie RvIG'er in beeld

Even voorstellen

Na op zijn 16e te zijn vertrokken uit Istanboel, is Ismail al snel aan de slag gegaan met het leren van de Nederlandse taal. Daarna volgde hij opleidingen in de richting van Electrotechniek en Elektronica. Aan de start van zijn carrière is hij in de IT gerold en heeft hij gewerkt als netwerk engineer voor werkgevers als o.a. KPN. Daarna heeft hij 5 jaar bij ABN AMRO gewerkt als Operation analist om vervolgens aan de slag te gaan bij IBM Nederland. Hier werkte hij 15 jaar en beoefende hij verschillende rollen als Service Level Manager, projectmanager, People manager en, portfoliomanager. Sinds 1 mei 2020 is Ismail in dienst bij RvIG als Service Level Manager Digitale Werkplek. Als hij niet aan het werk is, besteed hij zijn tijd graag aan zijn gezin, hardlopen, schilderen, muziek en lezen. Ook is Ismail actief in lokale politiek en bestuurslid in een vereniging. 

Hoe kwam je bij RvIG terecht?

Ik ben zelf best politiek actief, zo maak ik al jaren deel uit van besturen van verschillende verenigingen. Ik had al het plan om die opgedane kennis en ervaring in te zetten voor de publieke sector toen een oud-collega mij benaderde voor een baan als Service Level Manager bij RvIG. Hij wilde weten of ik in mijn netwerk iemand kende met het profiel waarnaar hij op zoek was. Ik heb mijzelf toen als kandidaat genoemd, en zo is het gekomen.

Het sollicitatieproces heb ik als erg positief ervaren, het was transparant en de communicatie was duidelijk. In mijn werk ervaar ik veel ruimte en flexibiliteit voor mijn eigen initiatieven. Zo is het managementteam gericht op professionaliteit van de medewerkers, hierdoor krijgen wij de noodzakelijke ruimte om dit te kunnen waarmaken. 

Hoe ben je binnen je team verwelkomd?

Ondanks het feit dat ik aan de start van de coronapandemie ben begonnen, ben ik heel warm ontvangen bij RvIG. Mijn team heeft mij goed op weg geholpen en zaken ingeregeld, hoezeer ook de uitdagingen gezien de situatie. Ik heb al mijn collega’s individueel gesproken om kennis te maken en te begrijpen waar iedereen zich mee bezighield. 

En hoe ervaar je het werken bij RvIG nu, nu je er al 'een tijdje' bent?

De sfeer binnen RvIG ervaar ik als erg prettig, ik voel me blij en heb erg veel plezier in mijn werk. Ik heb via koffieroulettes veel collega’s kunnen spreken en door de aard van mijn rol werk ik veel samen met verschillende collega’s uit de organisatie. Het bevalt me erg goed hoe de collega’s je willen helpen en ondersteunen met je uitdagingen en vragen.

Vertel eens wat over je rol als Service Level Manager, wat houdt dat in?

In mijn rol behartig ik de behoefte van RvIG-collega’s op het gebied van hun werkplek naar SSC-ICT, de ICT-dienstverlener van de Rijksoverheid. Daarnaast ben ik de Service Level Manager (SLM) voor de zogenoemde Berichtendienst van de Gemeentelijke Basis Administratie en beheer ik het contract met de leverancier(s). Hier komen aspecten aan bod zoals rapportages om de dienstverlening te bewaken en te verbeteren, beleid geëvalueerd en aangepast, etc.

Waaruit bestaat jouw werkdag/werkweek?

Veel reguliere overleggen met de betrokkenen zoals collega’s, leveranciers, collega SLM’s, product owners etc. Het beoordelen en afhandelen van niet standaard IT-middelen en het beheren van escalaties naar de leveranciers. Maar ook dien ik inkoopaanvragen in, zorg ik voor de ondertekening van offertes en het verlengen van contracten. Daarnaast houd ik me bezig met functioneel managen van de afdeling met ICT-coördinatoren, die onze collega’s helpen hun vragen aan IT-leveranciers op te stellen.

Image
Een staande foto van Ismail Ilhan. De foto is gebruikt voor een artikel in de serie RvIG'er in beeld.

Wat maakt je gelukkig in je rol als Service Level Manager bij RvIG?

Samen met mijn collega’s doelen definiëren en realiseren waarbij RvIG collega’s efficiënter hun werk kunnen doen, geeft mij energie om door te kunnen gaan. Ik houd hier werkplezier aan over.

Welke bijdrage lever jij aan de belofte die RvIG doet aan de burger?  

Door onze collega’s de juiste middelen ter beschikking te stellen kunnen zij hun werk zo goed mogelijk uitvoeren. Zo zijn wij als RvIG beter in staat om onze taken naar de Nederlandse maatschappij te realiseren. 

Werken bij RvIG?

Scroll naar boven