Overslaan en naar de inhoud gaan

In een beveiligingsplan zijn tenminste de volgende maatregelen vastgelegd:

  • de ontvangst, het (intern) transport, de bewaring en de controle op de voorraad paspoorten en identiteitskaarten;
  • correcte registratie en behandeling van ingehouden reisdocumenten en eventuele vernietiging daarvan;
  • apparatuur en programmatuur inclusief beveiligingsupdates daarvan;
  • gebruik en de opslag van back-up tapes en opstartmedia;
  • de fysieke en organisatorische beveiliging van het aanvraagsysteem reisdocumenten en voorraad, onder meer gericht op het voorkomen van onbevoegde toegang of gebruik van gegevens die in het systeem of tot het systeem behorende opslagmedia zijn opgenomen;
  • de functiescheiding tussen de betrokken medewerkers voor het aanvraag- en uitgifteproces van de reisdocumenten;
  • optioneel: het schriftelijk vastleggen van de reden waarom tijdelijk niet aan de eis van functiescheiding kan worden voldaan. Inclusief de periode waarin niet aan de eis van functiescheiding wordt voldaan en de namen van de personen die in de bedoelde periode zijn belast met de aanvraag, de verstrekking, het beheer en de uitreiking van de reisdocumenten. Zie ook de instructie op het C17-formulier;
  • het niet mogen verrichten van andere handelingen die met de uitvoering van de paspoortwet te maken hebben door de beveiligingsfunctionaris reisdocumenten.
Scroll naar boven