Overslaan en naar de inhoud gaan

Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties

Het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO) helpt mensen bij het corrigeren van onjuiste gegevens in overheidsregistraties.

Het MFO onderzoekt de fout, geeft uitleg over de registratie en begeleidt je naar de juiste organisatie. Als je er zelf niet uitkomt, neemt het MFO contact op met de verantwoordelijke instantie om samen tot een oplossing te komen.

Zo zorgen we ervoor dat jouw gegevens bij de overheid kloppen en onnodige problemen worden voorkomen.

Wil je een melding doen als overheidsorganisatie?

Klik dan hier voor het formulier op een andere pagina.

'Om je goed van dienst te kunnen zijn, gebruiken veel overheidsorganisaties jouw gegevens. Het is dus belangrijk dat die gegevens kloppen.’

‘Ontdek je een fout in jouw gegevens bij de overheid? Dan is het zaak dat deze snel hersteld wordt. Meld de fout eerst bij de organisatie waar je deze opmerkt, daar moet het opgelost worden.’

‘Soms is dat lastig, omdat niet altijd duidelijk is bij wie of welke organisatie je nu precies moet zijn. Zo kunnen meerdere organisaties bij de fout betrokken zijn en dat maakt een oplossing ingewikkeld.’

‘Als je niet weet bij welke organisatie je moet aankloppen om de fout te herstellen, kun je terecht bij het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties.
Wij brengen mensen en overheidsorganisaties met elkaar in contact om samen naar een oplossing te zoeken.’

‘Zo helpen we jou om onjuiste gegevens aan te passen en de problemen die daardoor zijn ontstaan, op te lossen.’

‘Ook doen we ons best om negatieve gevolgen, zoals brieven en boetes, waar mogelijk tijdelijk stop te zetten. Zo doen we er alles aan dat jij, zo lang er nog geen oplossing is, niet verder in de problemen komt.’

‘En als de organisatie er zelf niet uitkomt? Wij werken samen met álle betrokken overheidsorganisaties, net zo lang tot jouw gegevens weer kloppen.’

‘Dus: zijn jouw gegevens niet juist en weet je niet waar je terechtkunt? Of komt de organisatie er zelf niet uit? Meld je dan bij het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties. Je vindt ons via www.rvig.nl/mfo.
Wij helpen je om fouten te herstellen

Nieuws

  • Per januari 2 RNI-loketten voor derdelanders

    Derdelanders kunnen zich per 1 januari 2026 bij minder RNI-loketten inschrijven dan niet-ingezetenen met een Europees paspoort. Zij hebben dan de keuze uit 2 inschrijflocaties: Breda en Venlo. Met deze maatregel willen de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid meer zicht krijgen op de problematiek rondom illegale tewerkstelling, uitbuiting en mensenhandel.

  • Vanaf 11 november krijgen inwoners van Bonaire, Sint Eustatius en Saba een BSN

    Na de Tweede Kamer is er nu ook groen licht vanuit de Eerste Kamer voor de invoering van het burgerservicenummer (BSN) op Bonaire, Sint Eustatius en Saba. Dit betekent dat de afdelingen burgerzaken van de drie eilanden het BSN vanaf 11 november 2025 kunnen uitreiken aan hun inwoners. Vanaf 11 november kunnen de inwoners hun persoonlijke BSN-brief ophalen tijdens de BSN ophaalweken. Na de ophaalweken kan het BSN altijd worden opgevraagd bij de afdeling Burgerzaken.

Scroll naar boven