Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatietoolkit MyRNI beschikbaar

Met MyRNI kunnen niet-ingezetenen hun gegevens in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI), onderdeel van de Basisregistratie Personen (BRP), veilig en zelfstandig beheren. Dit verkleint de kans op fouten en vertragingen in de registratie van hun gegevens. In een toolkit vinden gemeenten en afnemers kant-en-klare teksten en materialen om in te zetten in de communicatie naar niet-ingezetenen.

Voor personen die in het buitenland wonen, zoals geëmigreerde Nederlanders, biedt MyRNI de mogelijkheid om hun buitenlandse woonadres en contactgegevens te bekijken en te wijzigen. Daarnaast kunnen niet-ingezetenen die tijdelijk in Nederland verblijven, zoals arbeidsmigranten en studenten, hun tijdelijke verblijfsadres en contactgegevens bekijken en wijzigen, of aangeven dat ze Nederland hebben verlaten. MyRNI is online beschikbaar, op elk moment van de dag en in verschillende talen. 

Waarom is MyRNI belangrijk?

Actuele en juiste gegevens in de BRP zijn essentieel. De overheid kan deze gegevens gebruiken voor de uitvoering van haar taken en om niet-ingezetenen te informeren over hun rechten en plichten en hen bijvoorbeeld te bereiken bij onverwachte noodsituaties. Wanneer niet-ingezetenen hun gegevens zelf bijhouden, verkleint dit bovendien de kans op fouten en vertragingen in de registratie van hun gegevens.

Gebruik de communicatietoolkit

Neem MyRNI op in je communicatiemiddelen, zoals op je website en in nieuwsbrieven. Zo maak je niet-ingezetenen bewust van het belang van het bijhouden van hun gegevens en verlicht je tegelijkertijd de administratieve druk binnen jouw organisatie. Hiervoor is een communicatietoolkit beschikbaar. Hierin vind je kant-en-klare teksten en materialen die je eenvoudig kunt inzetten in jouw communicatie.

Bekijk de communicatietoolkit en ontdek hoe je MyRNI vandaag nog kunt opnemen in je communicatiemiddelen.

Delen

Taal pagina
Nederlands
Scroll naar boven