Overslaan en naar de inhoud gaan

Defecte of vermiste RAAS back-up schijf

Bij een defecte of vermiste back-up schijf van het Reisdocumenten Aanvraag- en Archiefstation (RAAS) neem je contact op met de servicedesk van Identiteit & Diensten.

Defecte back-up schijf

Is een back-up schijf defect, dan maakt de uitgevende instantie zelf een proces-verbaal op. Daarin wordt verklaard hoe de schijf defect is geraakt. Een defecte back-up schijf moet vervangen worden. Omdat een back-up schijf versleutelde persoonsgegevens bevat, haalt leverancier Identiteit & Diensten de schijf op en vernietigt deze volgens bepaalde beveiligingseisen.

De kosten die Identiteit & Diensten maakt voor het vervangen, transporteren en vernietigen van de schijf (de servicekosten) worden doorbelast aan de uitgevende instantie. Is het defect door schuld van de uitgevende instantie ontstaan,  dan worden dubbele kosten voor de nieuwe schijf in rekening gebracht. Bij een defecte back-up schijf worden dus altijd kosten in rekening gebracht.

Vermiste back-up schijf

Bij een vermiste back-up schijf doe je aangifte bij de politie. Ook breng je de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens op de hoogte. De politie maakt een proces-verbaal op van de aangifte. Het proces-verbaal stuur je naar Identiteit & Diensten. Identiteit & Diensten levert een nieuwe back-up schijf. De kosten daarvan worden doorbelast aan de uitgevende instantie.

Inklaren nieuwe back-up schijf

Uitleg over het inklaren van een nieuwe back-up schijf vind je in de ‘Gebruikershandleiding RAAS'. 

Scroll naar boven