Overslaan en naar de inhoud gaan

Reisdocumentenstelsel verbetert verder door aanvulling Basisregister Reisdocumenten

Van 29 september tot 1 oktober heeft een datamigratie plaatsgevonden. Het Basisregister Reisdocumenten is aangevuld met gegevens over historische aanvragen en reisdocumenten en bevat nu alle beschikbare informatie over reisdocumenten.

Deze gegevens zijn de afgelopen weken uit het Reisdocumenten Aanvraag- en Archiefstations (RAAS) gehaald bij alle uitgevende instanties. Dit is aangevuld met statusinformatie uit het huidige Register van vermiste of vervallen reisdocumenten (Basis- en Verificatieregister). De gegevens zijn verrijkt met statusinformatie over het reisdocument uit de Basisregistratie Personen (BRP), GBA-V, PIVA-V en 3 PIVA’s en statusinformatie over het reisdocument van gescande C3-formulieren.

Het basisregister is nu volledig

Voor de datamigratie bevatte het basisregister alleen gegevens over nieuwe aanvragen en reisdocumenten. Met de succesvolle datamigratie is het basisregister aangevuld met historische data en bevat het alle beschikbare informatie over reisdocumenten. Lees meer over het register op de pagina Basisregister Reisdocumenten. Nu het basisregister volledig is, is het mogelijk om het reisdocumentenstelsel verder te verbeteren. Dit doen we door bestaande functionaliteiten in het ReIS Aanvraagportaal of de Reisdocumentenmodule uit te breiden en/of nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Dat doen we met het programma Verbeteren Reisdocumentenstelsel (VRS) om de kwaliteit, fraudebestendigheid en betrouwbaarheid van het reisdocumentenstelsel naar een hoger niveau tillen.

Bel of mail ons gerust bij vragen

Heb je nog vragen over de datamigratie of het basisregister reisdocumenten? Wij helpen je graag. Je bereikt ons op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur op 088 - 900 1000 of via info@rvig.nl.

Delen

Scroll naar boven